Pro štíhlost a dobrou kondici jen tři jídla za den nestačí

Snídaně, oběd, večeře – to je základ, který má vžitý asi každý z nás. Ale jak překlenout dlouhou dobu mezi hlavními jídly? Jak zařídit, abychom „na posezení“ nesnědli velké množství jídla a po vydatném obědě nelehli únavou na nezbytných „dvacet“? K tomu slouží správně zvolené svačiny. Pravidelností ve stravování, čili jíst po 2-3 hodinách, docílíme vyrovnané hladiny krevního cukru a udržení chodu metabolismu. Tělo tak nemá potřebu uchovávat energii na horší časy a vytvářet si tukové zásoby pro chvíle dalšího hladovění.

Zdravá dieta
ilustrační foto | zdroj: depositphotos.com

Svačiny prospívají nejen duševní, ale také tělesné výkonnosti. Základní metabolismus se zvýší a lépe se hubne díky pravidelnému přísunu jídla. Avšak je nutné dát si pozor na skladbu potravin a pečlivě volit vhodné kombinace. Ne každé jídlo se hodí jako zdravá a vhodná svačina. Zapovězeny jsou brambůrky, čokolády, sušenky atd. Pečlivý výběr je dobrý i k doplnění vitamínů a minerálních látek, které tělo nezbytně potřebuje.

Odpolední svačiny pomáhají překlenout dobu mezi obědem a večeří a slouží k udržení správného chodu metabolismu. Pokud dojde k vynechání svačiny, může nás přepadnout „vlčí hlad“, kdy sníme vše, co je zrovna poblíž a příliš nedbáme na negativní následky pro naše tělo. Není vzácností v obchodech ve frontách potkat lidi, kteří drží v jedné ruce koblihy a přitom se „ládují“ čtvrtkou koupené pizzy z rychlého občerstvení, aby rychle ukojily nepředstavitelný hlad. Ne vždy je rychlost výhodná, o „rychlém jídle“ to platí dvojnásob. Mohutné zvýšení krevního cukru po stravě s vysokým glykemickým indexem vede k vyplavení inzulínu, který velkou část energie přemění na tukové zásoby (především v oblasti pasu). Odpoledne doporučuji konzumovat komplexní sacharidy, trochu kvalitního tuku a dostatek bílkovin. Když vynecháme například sacharidy, budou večer chybět a my to doženeme přejídáním. Pokud chodíme cvičit, jsou komplexní sacharidy nezbytné. Sečteno a podtrženo: Chceme-li štíhlejší postavu, musíme se naučit správně svačit.

Máte připomínku k článku?
Vyjářete svobodně svůj názor u nás není cenzura..

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sdílejte